Gratis Catharina-shuttle vervoert patiënten naar hoofdingang

Het Catharina Ziekenhuis doet er alles aan om de overlast van de bouwwerkzaamheden tot een minimum te beperken. Daarom rijdt er vanaf nu op werkdagen een gratis Catharina-shuttle tussen de nieuwe, tijdelijke kiss&ride-zone en de hoofdingang.

Vanwege de bouw van de nieuwe entree van het ziekenhuis en Catharina Hartcentrum zijn de kiss&ride-zone en de taxistandplaats tijdelijk verplaatst. Deze zijn nu te vinden naast de ingang van de bezoekersparkeerplaats.

Als extra service kunnen patiënten die slecht ter been zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur op deze plek gratis gebruikmaken van de Catharina-shuttle. Vrijwilligers rijden met deze verlengde golfbuggy op en neer tussen de kiss&ride zone en de hoofdingang.

Nieuw Catharina Hartcentrum
Direct na de bouwvakvakantie is begonnen met de bouw van het nieuwe Catharina Hartcentrum. Dit twee verdiepingen tellende centrum komt bovenop de ook nieuw te realiseren entree van het Catharina Ziekenhuis. Deze nieuwe hoofdentree wordt pal voor de huidige hoofdingang gebouwd.

De begane grond van dit nieuwe gebouw sluit aan op de bestaande entree, die daarmee meteen vergroot en vernieuwd wordt. Met winkels, een espressobar en een gastvrij restaurant is de centrale hal straks van alle gemakken voorzien en voldoet daarmee beter aan de wensen van deze tijd. De bouw zal naar verwachting eind 2015 klaar zijn.

Ook het terrein rondom het ziekenhuis wordt aangepakt. Er komen meer parkeerplaatsen dan voorheen. In totaal worden 134 nieuwe parkeerplaatsen gerealiseerd op een totaal van 1745 plekken.