Grootste seniorenorganisatie van Nederland prijst Catharina Ziekenhuis om goede zorg

Het Catharina Ziekenhuis heeft opnieuw het keurmerk Seniorvriendelijk ziekenhuis gekregen. Het keurmerk is ontwikkeld door KBO-PCOB, de grootste seniorenorganisatie van Nederland. Het toont aan dat de zorg in het ziekenhuis is afgestemd op de wensen en behoeften van kwetsbare ouderen.

De kwaliteitseisen voor het keurmerk worden elke twee jaar verzwaard. Met het keurmerk wil KBO-PCOB ziekenhuizen prikkelen om extra maatregelen te treffen die ervoor kunnen zorgen dat ouderen maximaal worden begeleid tijdens hun ziekenhuisopname en heropnames kunnen worden voorkomen.

Logo Seniorvriendelijk keurmerk Catharina Ziekenhuis

Trots

De medewerkers van de afdeling Geriatrie van het Catharina Ziekenhuis zijn trots dat het hen opnieuw is gelukt om dit keurmerk te behalen. “In het hele ziekenhuis is standaard veel aandacht voor kwetsbare ouderen”, zegt geriater Judith Wilmer: “Ten opzichte van twee jaar geleden hebben we de zorg voor de kwetsbare oudere met acute problemen op de Spoedeisende Hulp verbeterd. Daar werken we nu nog intensiever samen met de SEH-artsen.”

Zo’n zelfde aanpak wordt de komende tijd uitgerold in het Catharina Hart- en Vaatcentrum en het Catharina Kanker Instituut. “Samen met de cardiologen en de longartsen begeleiden wij ouderen die een complexe operatie moeten ondergaan. Naast hun reguliere bezoeken, komen ze ook op onze poli. Ons doel is om ervoor te zorgen dat deze kwetsbare patiëntengroepen zo’n ingreep beter kunnen doorstaan.”

De medewerkers van de afdeling Geriatrie van het Catharina Ziekenhuis zijn trots dat het hen opnieuw is gelukt om dit keurmerk te halen.