‘Onze vrijwilligers zijn mensen met een gouden randje’

Het is vandaag, dinsdag 7 december, Nationale Vrijwilligersdag! Onze vrijwilligers zetten zich elke dag in voor onze patiënten. Ze begeleiden patiënten naar een afdeling, bemannen de shuttle dienst maar bieden vooral een luisterend oor.

Op de foto zien we vrijwilligers (vlnr) Nelly Renders, Gerrit Spaninks en Marjan van Dongen.

Meer dan 130 vrijwilligers helpen het ziekenhuis op tal van afdelingen uit de brand, ze zijn het cement tussen de voegen in het huis; kortom, een unieke club mensen. Zij leveren een belangrijke bijdrage aan het welbevinden van de patiënt.

Grote waarde

“Het werk van de vrijwilliger heeft grote waarde voor patiënten, zij kunnen het ziek zijn even vergeten. Het feit dat zij hun diensten aanbieden uit vrije keus, onbetaald en zonder druk van buitenaf, geeft een diepere dimensie aan de zorg die wij geven. Ik blijf dat heel bijzonder vinden. Onze vrijwilligers zijn mensen met een gouden randje”, benadrukt Marit Pepping, teamleider Vrijwilligerscentrale.

Gastvrije zorg

Het Catharina Ziekenhuis heeft gastvrije zorg hoog in het vaandel staan en ziet haar bezoekers en patiënten dan ook als gast. Het Catharina Ziekenhuis wil patiënten en bezoekers op hun gemak stellen door een persoonlijke ontvangst en begeleiding van onze vrijwilligers. De patiënt staat centraal.

Eindhoven Doet!

Ook Eindhoven Doet stak de vrijwilligers een hart onder de riem in deze bijzondere coronatijd. Met een ballonnenboog zet de organisatie de vrijwilligers vandaag, op hun dag, in de spotlight!

Vrijwilliger worden?

Ben jij een enthousiaste en gastvrije vrijwilliger met een warm hart en luisterend oor? Wij zijn altijd op zoek naar gastvrouwen en gastheren. Bekijk onze actuele vacatures.