Onze Zorgtoppers van 2022: Anja, Peter & Sanne!

In het Catharina Ziekenhuis werken alleen maar toppers. Collega’s die zich dagelijks met hart en ziel inzetten voor patiënten. Toch is het goed om daar bij stil te staan. Dat doen we ieder jaar tijdens de Week van de Zorg, rond de verjaardag van Florence Nightingale. Dan zetten we drie Zorgtoppers in het zonnetje.

Onze Zorgtoppers: Anja Roubos (links), Peter Goudsmits en Sanne van der Heijden.

Hoe kiezen wij onze Zorgtoppers? Collega’s dragen een andere collega voor vanwege iemands bijzondere inzet, of omdat er altijd nét dat stapje extra wordt gezet, of gewoon omdat iemand een heel fijne collega is. Dit jaar zijn er maar liefst 2.100 stemmen uitgebracht en dat is enorm! Uit de zes genomineerden zijn drie winnaars gekozen: Peter Goudsmits (anesthesiemedewerker), Anja Roubos (voedingsassistente bij Kortverblijf & Dagverpleging) en Sanne van der Heijden (verpleegkundige). We zijn enorm trots op deze Zorgtoppers en stellen ze graag aan u voor.

Afwisseling

Wanneer Peter met pensioen gaat na de zomer werkt hij hier 48 jaar. In 1974 startte hij met de in service opleiding. Toen in dienst en daarna weer terug. Door enthousiaste verhalen van anderen over  anesthesie leek hem dat ook wel wat. Dus dat ging hij doen en hij bleef er hangen. Peter: “Het meest boeiende in al die jaren voor mij is de afwisseling én het werken met leerlingen. Mijn kennis kunnen doorgeven, dat vind ik mooi. Mijn jarenlange ervaring blijkt soms ook heel prettig te zijn ondanks alle innovaties. Dat noemen we ook wel klinisch kijken: kijk altijd naar de patiënt. En natuurlijk de collega’s die maken voor mij het verschil.”

Passie

Sanne is verpleegkundige op de afdeling Chirurgie en werkt 6 jaar in het ziekenhuis. Sanne: “Ik doe gewoon m’n werk, het is m’n passie. Ik behandel mensen zoals ik zelf ook behandeld wil worden. Hoewel ik dit heel leuk vind, voelt het ook een beetje ongemakkelijk hoor. We doen het als team én waarom ik dan, denk ik..? Over een half jaar hoop ik af te studeren voor HBO-V, een studie die ik tijdens corona ben gestart, dat was wel anders dan anders hoor.”

Waardering

Anja is voedingsassistente en nu dus onze derde zorgtopper. Anja: “Ik vind het zó leuk dat we nu eens de voedingsassistenten in het zonnetje zetten, dat gebeurt niet vaak. Voor mij voelt dit als een bevestiging dat ik, maar ook wij als voedingsassistenten toch gewaardeerd worden, dat ons werk wordt gezien. Dat het fijn én belangrijk is dat wij er ook zijn. En ik vind het ongelooflijk dat zoveel collega’s hun waardering delen door massaal te stemmen. Naast mijn vrijwilligerswerk op de zorgboerderij hoop ik dit nog heel lang met heel veel plezier en passie te blijven doen, dan ben ik het meest in m’n hum!”