Over leven met kanker. Eindhovense chirurg opereert met Nijmeegse robot

Urologen van het Catharina Ziekenhuis maken gebruik van de DaVinci-operatierobot van het Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis (CWZ) in Nijmegen voor patiënten met prostaatkanker. Patiënten die voor een robotoperatie kiezen, blijven bij hun Eindhovense uroloog, inclusief de ingreep. Wel is dus een kortstondig ‘uitstapje’ naar Nijmegen nodig. De robot stelt urologen in staat nauwkeuriger te opereren, de operatie verloopt sneller en met minder bloedverlies. Na de operatie hebben patiënten minder pijnklachten en herstellen ze sneller. Uroloog Eric Vrijhof reist een à twee keer per week naar Nijmegen om ‘zijn’ patiënten te opereren.  We reisden met hem af naar Nijmegen.

Uroloog Eric Vrijhof reist een à twee keer per week naar Nijmegen om ‘zijn’ patiënten te opereren. We reisden met hem af naar Nijmegen.

Lees meer op de pagina Over leven met kanker