Patiënten krijgen een goede indruk tijdens testavond aanmeldzuilen!

Patiënten hebben maandagavond de aanmeldzuilen in ons ziekenhuis getest. De eerste van twee testavonden om te toetsen in hoeverre de nieuwe manier van aanmelden duidelijk is en prettig verloopt. Op 9 december worden de aanmeldzuilen in het ziekenhuis in gebruik genomen. De ‘testpatiënten’ van maandagavond zijn ‘in het echte leven’ ook onder behandeling in ons ziekenhuis.

De eerste indruk

De eerste indruk van de testpatiënten is positief: “Ik vind het eigenlijk best gemakkelijk! Een aantal zaken werkt goed, zo kon ik snel mijn gegevens controleren en aanvullen. Er zijn ook wat verbeterpunten, zo kon ik op één van de afdelingen de zuil wat moeilijker vinden.”

Patiënt test een aanmeldzuil in de centrale hal van het Catharina Ziekenhuis.

Een aantal patiënten was al bekend met aanmeldzuilen in andere ziekenhuizen: “Ik kende het al een beetje vanuit andere ziekenhuizen waar ik onder behandeling ben geweest. Ik vind het vooral prettig dat het routenummer op mijn dagticket staat. Dat ticket heb ik altijd bij me, dus dan vergeet ik het nummer ook niet!”

Persoonlijke aandacht is belangrijk

De patiënten zijn het er over eens dat goede ondersteuning bij het aanmelden essentieel is en blijft. Onze vrijwilligers en receptionisten staan daarom, net zoals nu, altijd voor patiënten en bezoekers klaar. Dat blijft zo, ook als straks in december de zuilen in gebruik zijn genomen.

Volgende testavond

Aan het einde van de eerste testavond hebben alle testpatiënten het evaluatieformulier ingevuld. Met de verbeterpunten en opmerkingen gaat het ziekenhuis aan de slag. Op donderdag 10 november vindt de tweede testronde met patiënten plaats. Op vrijdag 9 december worden de aanmeldzuilen officieel in gebruik genomen.