5-HIAA onderzoek (Folder)

5623 EJ Eindhoven

Catharina een Santeon ziekenhuis

5-HIAA onderzoek (Folder)

U krijgt een onderzoek waarbij aangetoond kan worden of er 5-HIAA in uw urine zit. Dit is een afbraakproduct van de stofwisseling. In deze folder vindt u informatie over dit onderzoek.

Het onderzoek

U moet gedurende drie dagen een dieet volgen. Dit dieet mijdt bepaalde stoffen die het onderzoek kunnen beïnvloeden. Op de ochtend van de derde dieetdag moet u uitplassen. Deze portie gooit u weg. Daarna verzamelt u gedurende 24 uur uw urine. Over het verzamelen van de urine kunt u meer lezen in de instructiekaart ‘Verzamelen van 24-uurs urine.

Dieetvoorschrift

U kunt alles eten, behalve de volgende producten:

• ananas;
  • aubergine;
  • avocado;
  • banaan;
  • kiwi;
  • noten, met name walnoten;
  • pruimen;
  • schimmelkaas en oude kaas;
  • tomaten (ook geen tomatensap en tomatensoep).

Uitslag

De uitslag van het onderzoek krijgt u van uw behandelend arts.

Vragen

Heeft u nog vragen of wilt u meer informatie, neem dan tijdens kantooruren contact op met de afdeling Bloedafname van het Algemeen Klinisch Laboratorium.

Catharina Ziekenhuis

040 – 239 91 11

www.catharinaziekenhuis.nl

Algemeen Klinisch Laboratorium