Overlevingskans voor patiënten met uitgezaaide darmkanker in het buikvlies gestegen (Video)

Catharina Kanker Instituut
Michelangelolaan 2
5623 EJ Eindhoven

Catharina een Santeon ziekenhuis

De overlevingskans voor patiënten met uitgezaaide darmkanker in het buikvlies is de laatste jaren toegenomen. Door een HIPEC-behandeling te ondergaan is de overlevingskans na vijf jaar nu 25-30 procent. Dat blijkt uit recente cijfers van het Catharina Ziekenhuis. De gemiddelde overlevingsduur is gestegen van 6 naar 36 maanden. “Dat werd vijftien jaar geleden nog voor onmogelijk gehouden”, aldus dr. Ignace de Hingh van het Catharina Kanker Instituut. De Hingh waakt wel voor teveel optimisme. “Het gaat om een geselecteerde patiëntengroep.”

Dr. Ignace de Hingh en patiënt Math Coenen uit Baarlo vertellen hun verhaal in het Omroep Brabant-programma Onder Ons.