PSV-selectie ondergaat medische check-up

Maandag 2 juli onderging de PSV-selectie bij TopSupport de jaarlijkse sportkeuring voor aanvang van het seizoen. Het betreft een routineonderzoek, dat inzicht geeft in de fysieke gesteldheid van de PSV-spelers. PSV-TV maakte een filmpje over de keuring in het ziekenhuis.

Om de spelers optimaal voor te bereiden op het nieuwe seizoen, wordt vanzelfsprekend niets aan het toeval overgelaten. Uiteraard werden zaken als inspanningsvermogen, gewicht, hart en bloed onderzocht, de spelers brachten ook een bezoek aan de opticiën en tandarts.

De sportkeuring werd geleid door PSV-clubarts Rolf Timmermans. De spelers werden bij de onderzoeken begeleid door leden van de medische staf van PSV, onder wiechirurg Gust van Montfort van hetCatharina Ziekenhuis en Wart van Zoest, orthopedisch chirurg St. Anna Ziekenhuis en medewerkers van TopSupport en het functielab van het St. Anna Ziekenhuis.