PSV-spelers maken indruk in het Catharina Ziekenhuis

Guus Til, Joey Veerman en Xavi Simons. De 12-jarige Jaelynn Dirksen uit Eindhoven noemt ze in één adem. Het zijn haar favoriete PSV-spelers van dit moment. “Gewoon, omdat ze goed kunnen voetballen!”

Een deel van de PSV-selectie bezocht vandaag de Kinderafdeling van het Catharina Ziekenhuis. Jaelynn is met haar 12 jaar al een doorgewinterde PSV-supporter. Ze slaat geen wedstrijd over. Het liefst in het stadion, maar als dat niet kan dan – volgens haar moeder superfanatiek thuis voor de buis. Haar laatste wedstrijd in het stadion was eind december thuis tegen Milaan.

Vandaag mocht ze met haar helden op de foto. Ze kreeg in het ziekenhuis een speciale meet- en greet met de PSV-spelers Ismael Saibari, Aniek Janssen en Brenda Badenhop. Voor Jaelynn dit keer een positieve reden om naar het ziekenhuis te komen. Vanwege haar hersentumor bezocht ze het afgelopen jaar drie keer per maand namelijk de Kinderafdeling voor een zogenoemde chemo-push.

‘ Als mijn conditie terug is, ga ik op voetbal’

Toen ze bijna drie jaar oud was werd een hersentumor in haar hoofd ontdekt. Ze werd twee keer geopereerd en kreeg chemotherapie. De tumor is niet helemaal verdwenen, maar bleef zeven jaar stabiel. Twee jaar geleden is de tumor toch weer gaan groeien en werd de keuze gemaakt om opnieuw te gaan behandelen. “Als ik naar het ziekenhuis ga, draag ik regelmatig een PSV-shirt, dus het is ze wel opgevallen dat ik fan ben. Mijn leraar op school is trouwens voor Ajax. Als ik dan mijn shirt draag, zegt hij ‘wat heb jij voor lelijks aan….’.”

Het is de laatste tijd ook wel lastig om voor PSV te zijn, de resultaten blijven een beetje achter. “Ze baalt er van als het niet zo goed gaat met PSV”, vertelt haar moeder eerlijk. Jaelynn is bezig om na haar chemotherapie haar energie weer terug te krijgen. “Als mijn conditie weer terug is, wil ik op voetbal!”

De PSV-spelers kregen tijdens de persconferentie in het Catharina Ziekenhuis pittige vragen te verwerken,.

Maar eerst vandaag dus op de foto met Saibari, Janssen en Badenhop. Samen met Anwar El Ghazi bezochten ze vandaag in het Catharina Ziekenhuis enkele tientallen kinderen die regelmatig worden behandeld op de Kinderafdeling van het ziekenhuis.