Samen op zoek naar de beste behandeling!

Veel patiënten gaan voor hun behandeling naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis. Makkelijk, maar niet altijd de beste keuze. Want de zorg die daar geleverd wordt, hoeft niet altijd de beste zorg te zijn die op dat moment in Nederland beschikbaar is.

In het Catharina Ziekenhuis werken we binnen het samenwerkingsverband Santeon al enkele jaren nauw samen met zes andere grote ziekenhuizen in Nederland om altijd de best beschikbare zorg te kunnen leveren. Zo vragen wij patiënten voor hun bezoek aan het ziekenhuis steeds vaker een vragenlijst in te vullen. Die gegevens worden veilig en anoniem vergeleken met gegevens van patiënten uit de andere zes ziekenhuizen; met patiënten dus die dezelfde klachten hadden, daarvoor al behandeld zijn en waarvan bekend is of de behandeling effect had.

Zo komt u er achter welke behandeling het beste is voor uw specifieke situatie.

Trauma-chirurg dr. Alexander van der Veen bespreekt de mogelijkheden met een patiënt.

Het invullen van een vragenlijst is dus belangrijk voor uw eigen behandeling én u helpt door het delen van uw gegevens toekomstige patiënten in hún keuze voor de beste behandeling.

Wist u bijvoorbeeld dat de zeven samenwerkende ziekenhuizen meer dan 10 procent van alle patiënten met kanker in Nederland behandelen? Dat levert ons veel informatie op over welke behandeling voor uw situatie de beste is!