Snel aanmelden via de aanmeldzuil

Vanaf vrijdag 9 december werkt het Catharina Ziekenhuis met aanmeldzuilen. Vanaf die dag melden patiënten zich via speciale zuilen aan bij de ingang van het ziekenhuis of checken thuis al online in via het patiëntenportaal MijnCatharina.nl. Dat kan al vanaf 24 uur voorafgaand aan hun afspraak.

Met het nieuwe systeem gaat het aanmelden sneller en hebben patiënten meer inzicht in én regie over hun eigen persoonsgegevens. Uiteraard staan onze speciaal geschoolde vrijwilligers en receptionisten klaar om te helpen. Voor het aanmelden is alleen een geldig legitimatiebewijs (paspoort, Nederlands rijbewijs, ID-kaart of verblijfsdocument) nodig. Zodra patiënten dit legitimatiebewijs scannen, worden hun persoonlijke gegevens zichtbaar op de zuil. Na controle van de persoonlijke gegevens print de aanmeldzuil een afspraakticket. Hierop staat de tijd van de afspraak en het routenummer. Met dit ticket gaan patiënten naar de afdeling waar de afspraak plaatsvindt en melden zij zich voor de afspraak nog een keer aan door de QR-code op het afspraakticket te scannen. Zo weet de zorgverlener dat de patiënt is gearriveerd.

Meer informatie: Aanmelden via aanmeldzuilen