Aanmelden

Bij Het Catharina Ziekenhuis ontvangen we u vanaf 9 december 2022 met aanmeldzuilen. Bij deze zuilen meldt u zichzelf eenvoudig aan voor uw afspraak. Daarnaast heeft u meer inzicht in én regie over uw eigen persoonsgegevens. Hoe dat werkt, leggen we hieronder uit.

  • Aanmelden via de aanmeldzuilen
  • Online inchecken via MijnCatharina
  • Veelgestelde vragen

Aanmelden via de aanmeldzuilen

De afspraakbevestiging
In uw afspraakbevestiging staat informatie over uw afspraak en wat u moet meenemen als u naar ons ziekenhuis komt. Vergeet vooral uw geldige legitimatiebewijs* niet.
*Komt u, als patiënt, voor het eerst naar het Catharina Ziekenhuis of heeft u geen geldig legitimatiebewijs (bij zich)? Dan kunt u zich melden bij de receptie.

Aanmelden bij de zuilen bij de ingang
In ons ziekenhuis meldt u zich eerst aan bij de aanmeldzuilen bij een ingang, en later bij de aanmeldzuilen bij de afdeling. Bij aankomst in het ziekenhuis loopt u naar één van de aanmeldzuilen bij de ingang. Op de aanmeldzuil staat aangegeven waar u uw paspoort, identiteitskaart of rijbewijs kunt aanbieden.

scannen van ID bij aanmeldzuilen

Hierna volgen er twee opties: ‘Gegevens controleren’ en ‘Aanmelden’. Bij deze opties horen de volgende stappen:

  • Gegevens controleren: Het is belangrijk om uw gegevens te controleren. Als uw gegevens kloppen, gaat er namelijk geen belangrijke informatie verloren en zorgen we er bijvoorbeeld voor dat recepten naar de juiste apotheek gaan, gegevens naar de juiste huisarts gaan en brieven of e-mails naar het juiste (e-mail)adres worden gestuurd.

    Als u deze optie kiest, toont het scherm uw persoonlijke gegevens zoals deze bij ons bekend zijn. U controleert deze gegevens of deze juist en compleet zijn. Als dat niet zo is, kunt u de gegevens aanpassen via het scherm van de zuil. Na controle van deze gegevens verschijnt uw afspraak (of afspraken) in beeld. De zuil print voor u een dagticket.

  • Aanmelden: De zuil print voor u een dagticket.

Ontvangst dagticket
Na bevestiging van uw afspraak wordt uw afspraakticket geprint. Hierop staan:

  • Uw afspraak (of afspraken op die dag);
  • Het routenummer van de betreffende afdeling waar uw afspraak plaatsvindt;
  • Een QR-code

Vraag onze collega’s gerust om hulp als u die nodig heeft. Wij helpen u graag verder.


Aanmelden bij de zuilen bij de afdelingen
Met behulp van het routenummer op uw dagticket loopt u naar de afdeling van uw afspraak. Bij aankomst op de afdeling komt u opnieuw een aanmeldzuil tegen. Hier scant u de QR-code op uw dagticket, door de QR-code een paar centimeter voor de scanner te houden. Zodra het licht groen wordt, piept de zuil en is uw ticket gescand. Zo weten wij dat u er bent.

U kunt plaatsnemen in de wachtkamer die staat aangegeven op uw dagticket. De zorgverlener haalt u op uit de wachtkamer.

Meer afspraken op één dag
Als u meerdere afspraken op één dag hebt, dan staan deze afspraken ook op uw dagticket. Volg het routenummer bij de afspraak op uw dagticket om bij uw volgende afspraak te komen. U moet zich opnieuw aanmelden met uw dagticket bij de aanmeldzuil op de afdeling van uw volgende afspraak.

Online inchecken via MijnCatharina

Thuis aanmelden voor uw afspraak
Voor afspraken vanaf 9 december kunt u zich via het patiëntenportaal MijnCatharina ook thuis al aanmelden voor uw afspraak. Dit kan vanaf één dag van tevoren. Het is dan niet meer nodig dat u zich aanmeldt bij de aanmeldzuil bij de ingang. U kan in dat geval rechtstreeks doorlopen naar de afdeling van uw afspraak.

QR-code scannen bij de zuil op de afdeling
U ontvangt 24 tot 48 uur voorafgaand aan uw afspraak een e-mail en/of sms-bericht met het verzoek om online in te checken voor uw afspraak. Dit kan vanaf 24 uur voor aanvang van de afspraak. U ontvangt ook een melding van de afspraak op de homepage van MijnCatharina. Via deze melding kunt u uw gegevens controleren en eventueel aanpassen. U bevestigt het online inchecken. Na deze bevestiging ontvangt u een QR-code via de e-mail, waarmee u zich direct bij de zuil op de afdeling kan aanmelden.

Veelgestelde vragen

Heeft u na het lezen van deze informatie nog vragen? Bekijk dan onderstaande veelgestelde vragen. Komt u er niet uit, dan kunt u bellen met de receptie.

Veel gestelde vragen

© 2022 Catharina Ziekenhuis - Alle rechten voorbehouden