Aanmelden voor uw afspraak
Heeft u een afspraak in het Catharina Ziekenhuis? Dan moet u hiervoor aanmelden. Het aanmeldproces bestaat uit twee stappen: inchecken en QR-code scannen.
Stap 1: Inchecken
Door in te checken, geeft u aan dat u naar uw afspraak komt en krijgt u een persoonlijke QR-code. Deze code heeft u nodig voor uw afspraak. U kunt op twee manieren inchecken:
-
Online via MijnCatharina
Via MijnCatharina kunt u online aanmelden met uw DigiD. Op z’n laatst 24 uur voor uw afspraak krijgt u een e-mail met daarin een link. Gebruik deze link om in te checken. Dit kan vanaf 24 uur voor uw afspraak. Tijdens het inchecken, controleert u uw persoonlijke gegevens. Als het nodig is, past u de gegevens aan. Na het inchecken, krijgt u een e-mail met QR-code. Deze code heeft u nodig op de dag van uw afspraak. Door digitaal in te checken, kunt u in het ziekenhuis meteen naar de afdeling of polikliniek waar u een afspraak heeft. U hoeft dus niet te wachten bij de aanmeldzuil in de hal. - Persoonlijk in het ziekenhuis
Als u liever persoonlijk incheckt, kunt u dat doen bij de aanmeldzuil in de centrale hal van het ziekenhuis. Er staat daar ook altijd iemand die u kan helpen. Ook kinderen kunnen – met een geldig identiteitsbewijs – persoonlijk inchecken bij de aanmeldzuilen. Na het inchecken, krijgt u een geprint dagticket met daarop een QR-code.
Stap 2: Scannen van uw QR-code
Als u bij de polikliniek of afdeling komt waar u een afspraak heeft, scant u de QR-code. Deze kreeg u in de mail (na online inchecken via MijnCatharina) of na het inchecken in de hal. Zodra u de QR-code scant, weten onze zorgverleners dat u er bent. U kunt dan wachten in de wachtruimte. Wij komen u zo snel mogelijk helpen.
Heeft u meer afspraken op dezelfde dag? U hoeft maar een keer in te checken. Wel moet u bij elke afspraak uw QR-code scannen. Dan weten wij dat u er bent.
Waarom aanmelden?
- Aanmelden waar en hoe u wilt
Kies de manier die het beste bij u past; online of persoonlijk in het ziekenhuis. We maken het u zo gemakkelijk mogelijk. - Veiligheid en juistheid van uw gegevens
Bij het aanmelden kunt u uw persoonlijke gegevens controleren en aanpassen. Zo zorgt u ervoor dat uw informatie klopt. Alleen u en uw zorgverleners hebben toegang tot uw gegevens. Uw gegevens zijn dus in veilige handen. - Hulp als u dat nodig heeft
Onze zorgmedewerkers staan klaar om u te helpen als u iets wilt vragen of hulp nodig heeft. - Makkelijk uw weg vinden
Al uw afspraakinformatie, inclusief routenummers, is beschikbaar in MijnCatharina of op uw geprinte dagticket. - Geen ziekenhuispasjes meer
U heeft alleen uw QR-code nodig op de dag van uw afspraak. Geen gedoe met pasjes.
Belangrijke herinnering
Vergeet niet uw geldige legitimatiebewijs mee te nemen wanneer u naar ons ziekenhuis komt.
Hulp nodig?
Onze collega’s staan klaar om u te helpen bij de aanmeldzuilen en om eventuele vragen te beantwoorden. U bent in goede handen.
Veelgestelde vragen
Heeft u na het lezen van deze informatie nog vragen? Bekijk dan de pagina Veelgestelde vragen over uw afspraak in het ziekenhuis. Komt u er niet uit, dan kunt u bellen met de receptie via 040 – 239 91 11.