Blijf jezelf, tel even tot 11
Bijna de helft van onze medewerkers heeft te maken met agressie en heeft hier langdurig last van. In het ziekenhuis lopen emoties soms hoog op. Begrijpelijk. U maakt zich misschien zorgen over uw gezondheid of die van uw naaste.
Maar agressie is nooit normaal. Bekijk onze tips waarmee we samen de zorg veilig kunnen houden.
Kijkt u mee naar de video? Over hoe even pauzeren helpt om rustig te blijven in een stressvolle situatie.
Lees de indrukwekkende verhalen van onze zorgmedewerkers
[Quote 1]
[Quote 2]
[Quote 3]
Agressie in de zorgDe ziekenhuisomgeving kan spannend en stressvol zijn. Misschien bent u in het ziekenhuis omdat u ziek bent. Of omdat een dierbare van u bij ons behandeld wordt. De spanning zorgt soms voor een kort lontje, ook tegen de zorgmedewerker. En die begrijpt dat vaak wel, maar normaal is het natuurlijk niet. Want agressie tegen onze medewerkers is niet oké. Zorgmedewerkers die met agressie tijdens het werk te maken krijgen, kunnen daar veel last van hebben. Daarom vragen wij aandacht voor agressie in de zorg. We zetten ons in voor een veilige en respectvolle omgeving, voor zowel patiënten, bezoekers als zorgmedewerkers. Zodat onze medewerkers hun werk met liefde blijven doen. En dat is hard nodig. Nu en in de toekomst. Wat is agressie?Onder agressie verstaan we het uiten van dreigementen, het gebruiken van fysieke kracht of macht, dan wel het dreigen daarmee. U kunt hierbij denken aan iemand manipuleren, schelden, vernederen, discrimineren, bedreigen, (seksueel) intimideren, betasten, slaan, schoppen, gooien met spullen en vernielen. |
Wat kunt u doen?Tip 1: Volg de richtlijnen van het ziekenhuis Tip 2: Wees empathisch en geduldig Tip 3: Communiceer duidelijk en respectvol
|
Wat helpt ú om rustig te blijven in een stressvolle situatie?
|
|
Enkele reacties |