Tweede testavond aanmeldzuilen: ‘Het werkt gewoon logisch!’

Voor de tweede keer hebben patiënten van ons ziekenhuis op een speciale avond de nieuwe aanmeldzuilen getest. Op de testavond werd door twee groepen patiënten gekeken of de nieuwe manier van aanmelden duidelijk en prettig werkt. De algemene indruk van de patiënten* was weer positief: “Het werkt gewoon logisch. Ik denk dat het bij binnenkomst zeker voor een snellere doorstroom kan zorgen.”

Eén belangrijk aandachtspunt is het meenemen van een geldig legitimatiebewijs. Dat is nodig om een dagticket te kunnen printen bij de ingang, zodat patiënten zich daarna eenvoudig kunnen aanmelden bij de aanmeldzuil op de polikliniek of afdeling.

patiënten ook op tweede testavond aanmeldzuilen positief: “Het werkt gewoon logisch. Ik denk dat het bij binnenkomst zeker voor een snellere doorstroom kan zorgen.”

Een aantal patiënten was al bekend met het concept aanmeldzuilen. Ook van hen ontvingen we positieve reacties: “Ik ben ooit in een ander ziekenhuis geweest, waar ik echt lang heb moeten zoeken hoe het precies werkte. Maar hier vond ik het gewoon heel logisch werken!”

Persoonlijke aandacht

De patiënten zijn het er over eens dat goede ondersteuning essentieel is en blijft. Belangrijk om te weten is dat onze receptionisten en vrijwilligers nu en straks klaarstaan voor patiënten en bezoekers. Dat blijft zo, ook als we straks in december de zuilen in gebruik nemen.

De komende weken worden de aandachtspunten van deze tweede testavond verwerkt. Op vrijdag 9 december worden de aanmeldzuilen officieel in gebruik genomen in ons ziekenhuis.

*De ‘testpatiënten’ zijn ‘in het echte leven’ ook onder behandeling in ons ziekenhuis.