Vanaf 1 januari alleen pinnen in het Catharina Ziekenhuis

Vanaf 1 januari 2023 kunnen patiënten en bezoekers in het Catharina Ziekenhuis alleen nog met pin betalen. In verband met de veiligheid en uit oogpunt van efficiency en hygiëne heeft het ziekenhuis besloten vanaf die datum alleen nog pinbetalingen te accepteren.

Consumenten kiezen steeds vaker voor betalen met pin in plaats van contant. Vandaar dat steeds meer bedrijven, instellingen en organisaties de afgelopen jaren zijn overgegaan op alleen pinnen. Geen contant geldverkeer is niet alleen makkelijker en sneller voor de consument, maar ook veiliger voor medewerkers en minder fraude- en diefstalgevoelig.

Pascal Rensing, afdelingsmanager Financiële Administratie: “Binnen ons ziekenhuis merkten we dat patiënten en bezoekers steeds vaker met pin wilden betalen. Dat was voor ons een reden om hier nog eens kritisch naar te kijken en voor alleen pinnen te kiezen. Vanaf november bereiden we patiënten en bezoekers al voor op deze wijziging. Via informatie op de website, in folders, op afdelingen en bij de parkeerautomaten.”

Vergeet uw bankpas niet!

Patiënten en bezoekers die vanaf 1 januari in het ziekenhuis willen betalen bij de parkeerautomaten, de ziekenhuisapotheek, de receptie, het bezoekersrestaurant en de Espressobar, kunnen dan alleen nog met hun betaalpas terecht. Vergeet dus bij een bezoek aan het ziekenhuis niet uw bankpas mee te nemen.

Bij de zelfstandige winkeliers in de centrale hal van het ziekenhuis kunt u nog wel met contant geld betalen,