Bosgraaf, R.P. (Remko)
Bosgraaf, R.P. (Remko), Gynaecoloog

Vernieuwde aanpak keizersnede in het Catharina Ziekenhuis valt in de prijzen

Regie-verpleegkundige Daphne Hanegraaf van het Catharina Ziekenhuis heeft vandaag twee prijzen gewonnen. Ze won zowel de publieksprijs als de wetenschappelijke Truus Vanlier-prijs tijdens het jaarlijkse symposium ‘Zorg rond de pasgeborene’.

Hanegraaf won met haar vernieuwde aanpak rondom geplande keizersnedes in het Catharina Ziekenhuis. Ruim een jaar na de introductie van die nieuwe aanpak is de opnameduur bijna gehalveerd. Vrouwen kunnen de dag na de keizersnede al naar huis en zij geven aan vooral het sneller thuis herstellen als positief te ervaren. Lees hier meer over de doorgevoerde veranderingen.

Daphne Hanegraaf, winnaar van de publieksprijs en de wetenschappelijke Truus van Lier-prijs tijdens het symposium ' Zorg rond de pasgeborene'.
Daphne Hanegraaf, winnaar van de publieksprijs en de wetenschappelijke Truus vanlier-prijs tijdens het symposium ‘ Zorg rond de pasgeborene’.

‘Felicitatie aan alle betrokken zorgverleners!’

Hanegraaf, vroeger zelf geboren in het Catharina Ziekenhuis op de afdeling Verloskunde: “Nooit gedacht dat het project dat in mijn hoofd zat zo mooi in de praktijk is gebracht. Dat dit dan uiteindelijk mag resulteren in deze twee prijzen is ongekend en een felicitatie waard voor alle betrokken zorgverleners!”

Gynaecoloog Remko Bosgraaf van het Catharina Ziekenhuis, nauw betrokken bij het project is trots: “Daphne is een voorbeeld van een ondernemende, leergierige verpleegkundige die vandaag aan de rest van Nederland heeft laten zien wat voor mooi werk er op het gebied van geboortezorg wordt verricht in het Catharina Ziekenhuis in samenwerking met de eerste lijn en de kraamzorg. We feliciteren haar met dit behaalde succes!”