Vragen over kanker? App de Expert op Wereldkankerdag tijdens vier live-uitzendingen

Op Wereldkankerdag, dinsdag 4 februari, besteedt het Catharina Ziekenhuis in samenwerking met patiëntenorganisaties, de organisatie van Wereldkankerdag en Omroep Brabant via de website en Facebook live aandacht aan vier grote tumorsoorten. Onder de naam ‘App de Expert’ worden in de middag en avond vier live-uitzendingen uitgezonden over kanker. Per uitzending staat één tumorsoort en behandeling centraal. Gekozen is voor longkanker, darmkanker, gynaecologische kanker en borstkanker. Tijdens de uitzendingen kunnen kijkers via Whatsapp en Facebook live vragen stellen aan kankerexperts van het Catharina Ziekenhuis.

De online live-uitzendingen worden gepresenteerd door Cindy de Koning. De uitzendingen zijn te volgen via het Facebookkanaal en de website van Omroep Brabant, via de Facebookpagina’s van de betrokken patiëntenorganisaties en op de website Wereldkankerdag.nl. Het Catharina Ziekenhuis zendt de programma’s uit via het eigen Facebook- en Youtubekanaal.

Het programma voor ‘App de Expert’ op dinsdag 4 februari ziet er als volgt uit:

15.30 uur: Longkanker met longartsen Ben van den Borne en Quincy de Waard
16.30 uur: Darmkanker met chirurg Pim Burger en radiotherapeut Jeltsje Cnossen
18.30 uur: Gynaecologische kanker met gynaecologen-oncologen Ralph Hermans en Jurgen Piek
19.30 uur: Borstkanker met chirurg Yvonne van Riet en internist oncoloog Birgit Vriens

Tijdens de live-uitzendingen kunnen vragen via Whatsapp worden ingestuurd. In de uitzendingen wordt een speciaal telefoonnummer bekend gemaakt waar direct vragen naartoe gestuurd kunnen worden. Ook vragen die via Facebook binnenkomen worden doorgezet naar de studio.

Vragen insturen via mail

Geïnteresseerden die nu al een vraag willen insturen voor één van de vier live-programma’s kunnen een mail sturen. Per tumorsoort heeft het ziekenhuis een mailadres opengesteld voor vragen. Het gaat om: longkanker@catharinaziekenhuis.nl, darmkanker@catharinaziekenhuis.nl, borstkanker@catharinaziekenhuis.nl en gynkanker@catharinaziekenhuis.nl.

Informeren patiënten

‘App de Expert’ is een initiatief van Omroep Brabant, patiëntenorganisaties en het Catharina Ziekenhuis. Door het geven van informatie over kanker en de mogelijkheid om direct vragen te stellen aan experts willen we patiënten en hun naasten zo goed mogelijk informeren over kanker, de behandeling ervan en de gevolgen van de ziekte op korte en lange termijn.