Vrijwilligers hebben gemeentelijke onderscheiding ontvangen

Wethouder Renate Richters van de gemeente Eindhoven heeft maandagavond aan drie vrijwilligers van het Catharina Ziekenhuis de gemeentelijke vrijwilligersonderscheiding uitgereikt. Dat gebeurde tijdens het jaarlijkse Kerstdiner voor de vrijwilligers in het ziekenhuis.

Op de foto van links naar rechts: Josephine den Houting, wethouder Renate Richters, Ineke Vermooten en Diny van Koesveld.

De 73-jarige Ineke Vermooten-Dammer begon dertig jaar geleden met vrijwilligerswerk in het ziekenhuis. Al die tijd heeft zij zich met hart en ziel ingezet op verschillende verpleegafdelingen. Nu is ze al enkele jaren een vast aanspreekpunt op onder meer de verpleegafdelingen Neurologie en Orthopedie.

Felicitatie

De 68-jarige Diny van Koesveld-Bakers heeft 14 jaar bezoekers in de centrale hal de juiste weg gewezen. Ook is zij nauw betrokken geweest bij het inleren van nieuwe vrijwilligers. De laatste tijd was zij steeds vaker te vinden op de afdeling Nierziekten, waar zij patiënten die moeten dialyseren hielp. Josephine den Houting-Habich (71) heeft als vrijwilliger al 25 jaar diverse functies vervuld in het Catharina Ziekenhuis. De laatste jaren is zij actief op de afdeling Nierziekten, waar ze ervoor zorgt dat het ‘haar’ patiënten, zoals ze zelf zegt, aan niets ontbreekt. Het Catharina Ziekenhuis is trots op onze vrijwilligers en feliciteert deze drie in het bijzonder met hun gemeentelijke vrijwilligersonderscheidingen.