Ziekenhuisapotheker Emma Hulshof wint Catharina Wetenschapsavond 2022

In het Catharina Ziekenhuis vieren we de wetenschap tijdens de jaarlijkse Wetenschapsavond. Een inspirerende avond die een mooi beeld geeft van de vele onderzoeken die op dit moment in ons ziekenhuis worden uitgevoerd.

Van oudsher wordt er in ons ziekenhuis veel onderzoek gedaan; vaak toegepast onderzoek om de zorg voor onze patiënten direct te kunnen verbeteren. Niet vreemd dat in ons ziekenhuis momenteel 15 hoogleraren werkzaam zijn, die actief zijn in verschillende deelgebieden.

Wetenschapsprijzen

Aan het einde van de avond reikte juryvoorzitter Marcel van ’t Veer de wetenschapsprijzen uit. De juryprijs voor het beste abstract ging naar ziekenhuisapotheker Emma Hulshof. Zij doet onderzoek naar een DNA-test, zodat hevige bijwerkingen van een bepaalde chemotherapie voorkomen kunnen worden.

Ziekenhuisapotheker Emma Hulshof wint juryprijs tijdens Wetenschapsavond 2022 in het Catharina Ziekenhuis.

Daarnaast waren er twee publieksprijzen. In de categorie ‘Beste presentatie’ won promovendus Sophie Adelaars met haar voordracht ‘Ureum monitoring in plasma, zweet en speeksel van patiënten tijdens hemodialyse’. Arts-onderzoeker Quirine van der Zander won in de categorie ‘Beste poster’ met haar bijdrage ‘Real-time characterization of colorectal polyps using artificial intelligence’.

Winnaressen van de publieksprijzen van de Wetenschapsavond in het Catharina Ziekenhuis. Sophie Adelaars (l) en Quirine van der Zander.

Catharina Onderzoeksfonds

Een groot aantal onderzoeken, waaronder het onderzoek van winnares Emma Hulshof, is gesubsidieerd door het Catharina Onderzoeksfonds. Meer weten wat u kan doen om dat fonds te ondersteunen? Ga naar www.catharinaonderzoeksfonds.nl.