De kracht van HIPS: vergelijken, verbeteren en innoveren

Het gezamenlijke dataplatform HIPS (Health Intelligence Platform Santeon) van de Santeon ziekenhuizen is live.

Samen beschikken de zeven Santeon ziekenhuizen over een groot volume aan data rondom aandoeningen, behandelresultaten en de inzet van dure geneesmiddelen.

Via het platform kunnen de ziekenhuizen, waaronder het Catharina Ziekenhuis, snel informatie met elkaar uitwisselen en vergelijken om te onderzoeken, de zorg te verbeteren en te innoveren.

Waardevolle data

Samen beschikken de ziekenhuizen namelijk over een groot volume aan waardevolle data rondom aandoeningen, behandelresultaten en de inzet van dure geneesmiddelen. Door deze data samen te brengen en te analyseren, kunnen de zeven ziekenhuizen binnen Santeon eenvoudiger ervaringen en resultaten delen.

Drie aandoeningen

Vooralsnog is HIPS in gebruik genomen voor drie aandoeningen binnen het ‘Samen Beter Programma‘: borstkanker, heup- en knieartrose. De Santeon ziekenhuizen St Antonius Ziekenhuis, het Maasstad Ziekenhuis, het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis en het Catharina Ziekenhuis zijn als eerste gestart. Het uiteindelijke doel is dat alle Samen Beter aandoeningen op HIPS gaan draaien en alle zeven ziekenhuizen hierop zijn aangesloten.

Animatie
Benieuwd hoe HIPS tot stand is gekomen en wat de kracht is van HIPS? Onderstaande animatie maakt het allemaal duidelijk!