Een korte keten voor hartpatiënten uit de regio

Alle hartpatiënten uit de regio moeten dezelfde zorg krijgen. Waar ze ook naartoe gaan met hun klachten; overal moeten ze verzekerd zijn van de beste zorg! Alle hulpverleners uit de regio Zuidoost-Brabant die betrokken zijn bij hartpatiënten lopen in Nederland voorop als het gaat om het volgen van dezelfde procedures. Voor patiënten prettig, want zij hoeven minder vaak belastende onderzoeken te ondergaan en weten zich verzekerd van de juiste zorg.

Oud-hockeyinternational Marcel Balkestein heeft die zorg en de juiste onderlinge afstemming tussen zorgprofessionals zelf ervaren. Balkestein bleek een hartafwijking te hebben. Per toeval werd ontdekt dat hij een vernauwing had aan de voorkant van zijn hart in één van de drie kransslagaders. Na een bezoek aan zijn huisarts, stuurde een cardioloog van het St. Anna Ziekenhuis in Geldrop Balkestein door naar het Catharina Ziekenhuis. Daar onderging hij in het grootste Hart- en Vaatcentrum van Nederland een hartoperatie. Voor zijn revalidatie ging hij weer terug naar het St. Anna Ziekenhuis.

Balkestein roemt de samenwerrking tussen de artsen in Brabant. “Het doel is het zo goed mogelijk voor de patiënt te doen. Daar ben ik hen ontzettend dankbaar voor.”

In het ED het medische verhaal van topsporter Marcel Balkestein en de samenwerking in de regio Zuidoost-Brabant. Lees hier het hele artikel.