Een nieuwe hartklep? Twee methodes live te volgen!

Als een hartklep, bijvoorbeeld de aortaklep, vernauwd is, gaat deze niet meer goed open. Het bloed stroomt daardoor minder gemakkelijk van de linkerhartkamer naar de aorta, met alle gevolgen van dien. Bij ernstige klachten wordt een nieuwe aortaklep geplaatst. Dit kan via een openhartoperatie óf met behulp van een katheter via de liesslagader (TAVI). Op woensdag 6 november om 11.00 uur en 14.15 uur werden beide operaties live uitgevoerd en zijn door belangstellenden te volgen. Kijk hier de beide livestreams terug.

>>>Lees hier meer over de twee methodes om een aortaklep te vervangen

Beide operaties zijn live te volgen via de websites van de kranten van onder meer het AD en het Eindhovens Dagblad (ED). De ochtenduitzending start om 11.00 uur (TAVI, via de lies) en in de middag begint de operatie om 14.15 uur (openhartoperatie). De operaties zijn ook te volgen via social mediakanalen van de Hartstichting, Harteraad en het ziekenhuis zelf.Onder de naam ‘App de Expert’ kunnen kijkers tijdens beide operaties via WhatsApp en Facebook direct vragen stellen.

Vragen kunnen op de dag van de operatie worden gestuurd naar het mobiele nummer: 06-17 50 81 00.

Volg 6 november twee live hartoperaties in het Catharina Ziekenhuis

Via App de Expert kan het ziekenhuis op een laagdrempelige manier, inhoudelijke vragen van geïnteresseerden beantwoorden en angsten van patiënten voor operaties wegnemen. Op eerdere live operaties kreeg het ziekenhuis veel positieve reacties. Veel patiënten vinden het fijn om te zien wat hen te wachten staat voor een operatie.

Lees hier meer over de twee methodes om een nieuwe aortaklep te plaatsen.