Goodiebags op Wereldkankerdag voor patiënten van de dagbehandeling

Het is vandaag Wereldkankerdag. Dit jaar is er bijzondere aandacht voor kanker in coronatijd. Juist nu is het belangrijk dat we oog blijven houden voor de impact van kanker. Ondernemer Wendy van Uum uit Eindhoven voegde de daad bij het woord en verwende alle patiënten op de dagbehandeling van het Catharina Ziekenhuis met en goedgevulde goodiebag.

Wendy van Uum weet zelf maar al te goed wat voor impact de ziekte heeft. Ze werd afgelopen jaar getroffen door baarmoederhalskanker. “Ik was totaal verbijsterd. De grond wordt letterlijk onder je voeten weg geslagen. In mei 2020 was mijn uitstrijkje nog goed, toen ik juli een spontane bloeding kreeg en ze weer een uitstrijkje maakten, was het opeens helemaal mis. Inmiddels ben ik twee keer geopereerd en is de kanker weg. Het gaat nu goed met me, maar het heeft een enorme impact gehad op mijn leven”, vertelt Wendy.

Eigen kledingzaak

Ze vervolgt: “Ik heb zelf gemerkt hoe zwaar het is, zeker nu in coronatijd. Dus ik wil heel graag iets doen. In februari heb ik mijn eigen kledingzaak Fashion from Heaven geopend in de Edisonstraat in Eindhoven. Samen met andere ondernemers uit de straat hebben we dertig goodiebags gemaakt voor alle patiënten die op Wereldkankerdag chemo krijgen op de dagbehandeling van het ziekenhuis. Even een lichtpuntje”, benadrukt ze.