Herken jij huidkanker? Kijk de Q&A Huidkanker terug

Hoe vaak moet je smeren als je de zon in gaat? Is het slim om onder de zonnebank te gaan voordat je op zonvakantie gaat? En hoe herken je huidkanker? Met een lente en zomer vol zon in aantocht is het goed om te weten hoe je je huid moet beschermen.

Omroep Brabant heeft samen met dermatoloog Sharon Dodemont van het Catharina Ziekenhuis dinsdagavond 10 mei een Q&A gehouden over huidkanker. Die Q&A kijk je hier terug:

Video is geblokkeerd.

Doe de huidkankerquiz!

Denk jij na de uitzending alles te weten over huidkanker? Haal dan een 100 procent score in de Huidkankerquiz van Omroep Brabant en het Catharina Ziekenhuis:

Bij twijfel is het raadzaam om contact op te nemen met je huisarts om een vlekje te laten beoordelen. Op afstand beoordelen van een foto geeft nooit honderd procent zekerheid. Zeker niet bij moedervlekjes. We proberen zoveel mogelijk vragen tijdens de uitzending te behandelen.