Terugkijken: tv-programma De Nalatenschap met Fleur (7) op SBS6

“Blijf er maar bij, want we weten niet hoe dit afloopt.” De artsen van de destijds driejarige Fleur de Wals zagen het somber in. Moeder Charlotte en vader Alex konden maar beter in het ziekenhuis blijven om hun ernstig zieke dochter bij te staan.

Fleur heeft het nefrotisch syndroom, een nierziekte die bij haar werd vastgesteld toen ze anderhalf was.

Fleur met haar moeder Charlotte

In het tv-programma De Nalatenschap (SBS6) vertellen Charlotte en Alex het aangrijpende verhaal van hun nu zevenjarige dochter Fleur. Het is niet altijd makkelijk voor de familie, maar ze zijn positief en zetten zich graag in voor de Nierstichting voor meer onderzoek naar het syndroom.

Fleur is in ons ziekenhuis onder behandeling bij kinderarts Janneke Stapelbroek. Ook zij komt in het programma aan het woord.

De Nalatenschap is zaterdag 11 en zondag 19 december uitgezonden op SBS6. Het programma is hier terug te kijken.

De Nalatenschap is een programma met persoonlijke verhalen van mensen die ervoor kiezen om hun geld en bezittingen na laten aan een goed doel. In elke aflevering wordt duidelijk waarom zij juist aan dit specifieke doel wil nalaten.