Kinderarts Catharina Ziekenhuis krijgt NVK Award

Kinderarts Edwin Knots heeft van de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde de NVK Award gekregen.

De award is een onderscheiding die wordt uitgereikt aan leden die zich op bijzondere wijze verdienstelijk maken of hebben gemaakt voor de vereniging. Edwin Knots heeft de prijs gekregen voor alle jaren inzet binnen het bestuur. “Ja, ik heb in totaal zeven jaar in het bestuur gezeten waarvan zes jaar als vice voorzitter. Ik ben zeker trots op de onderscheiding, ondanks het feit dat ik dicht op het vuur zit, zag ik hem niet aankomen. Maar ik zie het als een grote eer en waardering voor het werk”, zegt Knots.

Bijzonder

Edwin Knots is de tweede kinderarts uit het Catharina Ziekenhuis die de prijs in ontvangst mocht nemen. In 2007 ontving kinderarts dr. Hein Brackel de onderscheiding voor zijn tomeloze inzet voor de opleiding Kindergeneeskunde.

Beeldje

De NVK Award bestaat uit een beeldje van kunstenaar Ad van den Brink. Het beeld symboliseert de NVK als vereniging die staat voor een gezond en goed leven voor ieder kind. Bij het beeld hoort een versie die als broche gedragen kan worden.