Maatschappelijk voetballer van het jaar steunde borstkankerpatiënten Catharina Ziekenhuis

PSV-doelman Jeroen Zoet is maandagavond (31-8) uitgeroepen tot Maatschappelijk voetballer van het jaar. Enkele borstkankerpatiënten van het Catharina Kanker Instituut hebben de betrokkenheid van de sympathieke PSV’er van dichtbij mogen meemaken. In mei kwam de keeper namelijk meesporten met de zieke vrouwen.

Net als de voetballers leveren ook de borstkankerpatiënten van het Catharina Ziekenhuis wekelijks topprestaties. Om de chemotherapie – vaak een flinke aanslag op het lichaam – beter aan te kunnen, volgen veel patiënten twee keer per week een aangepaste sportles onder begeleiding van oncologisch geschoolde fysiotherapeuten.

Na het behalen van de landstitel kwamen enkele PSV’ers, onder wie Jeroen Zoet, de sportende vrouwen een hart onder de riem steken door ze aan te moedigen én mee te sporten. Zoet rende na afloop ook nog naar de kinderafdeling van het Catharina Ziekenhuis om de kinderen daar te verrassen met zijn bezoek.

Dat klinkt bijzonder, maar voor Zoet is het dat niet. “Iets doen voor mensen die een minder gemakkelijk leven hebben door een handicap, ziekte of andere omstandigheden is voor mij de normaalste zaak van de wereld”, aldus de winnaar van de verkiezing op de website van PSV. “Ik werk niet aan projecten mee om prijzen te winnen. Ik omarm ze, omdat het belangrijk is én omdat ik er plezier in heb.”