Nieuw polikliniekgebouw voor Catharina Ziekenhuis

De grootscheepse verbouwing van het Catharina Ziekenhuis is weer een fase verder. Met de officiële opening van de nieuwe polikliniek is de renovatie en uitbreiding van het precies veertig jaar oude Catharina Ziekenhuis weer een belangrijke stap verder.

Met het in gebruik nemen van het gebouw, is fase 1 van ‘Operatie comfort’ afgerond. Het ziekenhuis ondergaat de komende jaren een grootse metamorfose; alle negentien verpleegafdelingen en het bestaande polikliniekgebouw worden grondig gerenoveerd. Blikvanger van het nieuwe polikliniekgebouw is de bovenste etage. Op één locatie wordt alle zorg voor mensen met een nierziekte geboden; vanaf het eerste stadium tot en met de dialyse en voorbereiding op een niertransplantatie.

Een verslaggever van het Eindhovens Dagblad kreeg een rondleiding door het nieuwe gebouw.

Tijdens de nieuwbouw zijn dagelijks vanaf een vast punt foto’s gemaakt van de vorderingen van de bouwwerkzaamheden. Dat heeft geresulteerd in een film van één minuut, waarin duidelijk te zien is hoe het gebouw ‘ontstaat’.

Direct na de ingebruikname is een voorlichtsfilm gemaakt over het nieuwe polikliniekgebouw.