Oktober borstkankermaand: activiteiten voor patiënten en hun naasten

Oktober staat al jarenlang internationaal bekend als borstkankermaand. Wereldwijd is er volop aandacht voor de ziekte. Uiteraard besteedt het Borstkankercentrum van het Catharina Kanker Instituut  ruimschoots aandacht aan de borstkankermaand, samen met Inloophuis De Eik, LEIN en Ladies Circle Son en Breugel.

Het Borstkankercentrum is een landelijk expertisecentrum voor patiënten met borstkanker dat hoogwaardige zorg op maat biedt. Uiteraard worden uw naasten nauw betrokken bij de onderzoeken, behandeling en het herstel.

In de maand oktober zijn er de volgende activiteiten:

AYA avond
Woensdag 4 oktober, 19.00 uur – 20.30 uur.
Locatie: LEIN in Son.
We staan we stil bij de veranderingen die kanker heeft op het leven en seksualiteit van patiënten
Aanmelden kan per mail: vsborstkankercentrum@catharinaziekenhuis.nl

Wandelen, activiteiten & ontmoeten bij Inloophuis de Eik
Zaterdag 28 oktober, 9.30 uur – 13.00 uur.
Locatie: De Eik in Eindhoven.
Dit jaar de 2e editie van de wandeling, na een succesvolle editie vorig jaar. We verzamelen bij de Eik en vertrekken dan gezamenlijk voor een mooie wandeling. Voor degene die niet kan wandelen is er een creatieve workshop.
Aanmelden kan via dit formulier.

Verwenochtend
Zondag 29 oktober, 11.00 uur -14.00 uur.
Locatie: Dommelhuis & LEIN, Son.
Ladies’ Circle Son en Breugel organiseert een verwenochtend speciaal voor patiënten. Ze kunnen gratis deelnemen aan verschillende activiteiten en workshops, zoals een massage, een schoonheidsbehandeling, visagiste, fotografe en nog veel meer.
Aanmelden: kan op de site van Ladies Circle Son en Breugel

Culinaire workshop: beter eten, ontdekken van smaakprofielen.
Dinsdag 31 oktober, 15.30 uur – 19.00 uur.
Locatie: nnb.
Deze workshop is volledig gewijd aan het ontdekken van smaakprofielen en het ontvangen van professionele adviezen van onze getalenteerde koks.
Aanmelden per mail via: vsborstkankercentrum@catharinaziekenhuis.nl