Ook in het Catharina Ziekenhuis kunt u gebruik maken van uw PGO.

Een persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO) is een app of een website. In een PGO bewaart u medische gegevens van verschillende zorgaanbieders bij elkaar. Zoals het advies van uw huisarts, de uitslag van het ziekenhuis of een extern laboratorium en uw gegevens van de GGZ. Dat geeft overzicht en helpt u om meer inzicht in uw eigen gezondheid te krijgen. Zo kunt u samen met uw zorgverlener een keuze maken voor de zorg die het beste bij u past. U kiest zelf welke PGO u gebruikt.

Er is steeds meer mogelijk met een PGO

Veel huisartsenpraktijken, ziekenhuizen en GGZ-instellingen hebben inzage in uw medische basisgegevens al mogelijk gemaakt. Ook het Catharina Ziekenhuis. U kunt daarom ook uw medische correspondentie en door u ingevulde vragenlijsten van het Catharina Ziekenhuis bekijken in uw PGO.

Kies een PGO die bij u past

Er zijn meerdere soorten PGO’s. In elke PGO kunt u gegevens over uw eigen gezondheid verzamelen. Bijvoorbeeld gegevens die u zelf meet zoals de waarden van uw bloeddruk, wat u eet of hoeveel u sport. Bijzonder aan een PGO is dat u met verschillende zorgverleners kunt verbinden. Zoals met uw huisarts en uw ziekenhuis. Zij hebben medische gegevens over u in hun computer. In een PGO kunt u zelf een kopie van deze gegevens verzamelen. Zoals het advies van uw huisarts en de uitslag van het ziekenhuis.

Zo werkt het

Zo bekijkt u uw medische gegevens in uw PGO:

1. Ga naar www.PGO.nl. Daar vindt u een overzicht van PGO’s waar u uit kunt kiezen.
  2. Kies één PGO met een MedMij-label en maak een eigen account.
  3. Zoek uw huisarts, ziekenhuis of andere zorgaanbieder op in uw PGO; u vindt ons ziekenhuis onder de naam ‘catharina’.
    Houd uw DigiD inloggegevens of DigiD-app bij de hand, deze heeft u nodig om in te loggen bij een PGO.
  4. Verbind uw PGO met het Catharina Ziekenhuis door uw gegevens te bekijken

Of scan of klik deze QR code:

Wat is het verschil tussen een PGO en een patiëntenportaal zoals MijnCatharina?

• U kiest de PGO die het beste bij u past. In een PGO verzamelt u gegevens over uw gezondheid op één plek. Gegevens die u zelf meet en medische gegevens van verschillende zorgverleners zoals de huisarts of het ziekenhuis. Dat geeft overzicht.
  • Een patiëntenportaal is een website van een zorginstelling. Het Catharina Ziekenhuis werkt bijvoorbeeld met MijnCatharina als patiëntenportaal. Hierin kunt u de medische gegevens bekijken die wij van u hebben. En afspraken maken of beeldbellen. Komt u bij meer zorginstellingen, dan heeft u te maken met verschillende portalen.

Voor meer informatie kijk de video ‘Wat is het verschil tussen een PGO en een portaal?’ [1:27 minuten]