Verwijderen van de eierstokken

In sommige gevallen is het noodzakelijk dat de gynaecoloog van het Catharina Ziekenhuis tijdens een operatie één of beide eierstokken (ovarium) weghaalt. Dat gebeurt tijdens een kijkoperatie (laparoscopie) of een open buik operatie (laparotomie).

Bij een eierstokverwijdering haalt de gynaecoloog tijdens een operatie één of beide eierstokken weg. De eierstokken kunnen zowel via een opening in de vagina als via een opening in de buikwand worden verwijderd.

• Laparoscopische operatie
  • Laparotomie

Het laten uitvoeren van een baarmoederverwijdering of het verwijderen van eierstokken kan een ingrijpende beslissing zijn. In het Catharina Ziekenhuis hebben onze gynaecologen hier veel ervaring mee. Samen met u maken we altijd een zorgvuldige afweging.

Gynaecoloog prof. dr Gynaecoloog prof. dr. Dick Schoot over Verwijderen van de eierstokken