Zelf je gezonde shake maken op de smoothiefiets!

Zaterdag is het Wereld Obesitas Dag. Reden voor onze zorgverleners om aandacht te vragen voor gewicht en gezondheid. Overgewicht kan namelijk leiden tot ernstige gezondheidsproblemen zoals kanker en hart- en vaatziekten. Patiënten en bezoekers proefden vanmiddag zelf ludiek aan een gezonde leestijl. Zo fietsten zij een eigen gezonde smoothie in elkaar en ontdekten zij dat gezonde hapjes ook lekker kunnen zijn. Laat dat maar over aan onze koks …

‘Het gaat om balans’

Bezoekers genoten van de gezonde hapjes en drankjes. Obesitasverpleegkundige Marieke Aarts: “Het doel van deze actie is mensen bewust te maken van obesitas én informeren over de behandelmogelijkheden in ons ziekenhuis. We willen overgewicht bespreekbaar maken.” Diëtiste Kirsten Hamman beantwoordde vragen van bezoekers. “Zoals de vraag of koolhydraten in aardappels en rijst dikmakers zijn? Het antwoord is dat het niet direct ongezond is, maar dat het gaat om balans. Ik vertel mensen over de schijf van vijf en wijs mensen op informatie van het voedingscentrum.”

Meer weten? Bezoek de website van het Obesitascentrum