Zorgverzekeraar Menzis: Catharina Ziekenhuis levert TopZorg aan vrouwen met borstkanker

Zorgverzekeraar Menzis heeft het Catharina Ziekenhuis beloond met het predikaat TopZorg voor de behandeling van borstkanker.

Bij het toekennen van het TopZorg predicaat, stonden de wensen en ervaringen van patiënten voorop. Daarnaast keek de zorgverzekeraar kritisch naar de medische kwaliteit. Het Catharina Ziekenhuis scoorde op alle punten zeer goed.

Ook het hebben van het ‘Roze Lintje’ van de Borstkankervereniging is een belangrijke voorwaarde voor het verkrijgen van het TopZorg predicaat. Het Catharina Ziekenhuis kreeg in september 2013 voor de vierde keer op rij het kwaliteitskeurmerk ‘Roze Lintje’.

Het hebben van een TopZorg predicaat laat volgens Menzis zien dat het Catharina Ziekenhuis verder kijkt dan de behandeling en de mens centraal stelt door speciale aandacht te geven aan nazorg, omgeving van de patiënt en het geven van informatie.

Ziekenhuizen die niet voldoende waardering van patiënten krijgen, komen niet in aanmerking voor het TopZorg predicaat.

Het Catharina Ziekenhuis kreeg eerder al van Menzis het TopZorg predicaat voor de behandeling van: