Oud-IC-patiënt bedankt zijn verpleegkundige Patrix: ‘Net dat extra beetje zorg”

Een bijzonder moment onlangs in ons ziekenhuis. Jan de Vries lag tijdens de eerste coronagolf vijf weken lang in coma. Toen hij uit coma kwam werd hij nog weken verpleegd op de IC. Jan en zijn vrouw Diana gingen onlangs terug naar de IC. Speciaal om die ene verpleegkundige te bedanken…

Jan en Diana op het balkon van het ziekenhuis waar IC-verpleegkundige Patrix Jan naartoe bracht om zijn kinderen te kunnen zien. Foto: Kim Balster

Het gaat om Patrix Lanen. Normaal bedient hij de hart-longmachine tijdens hartoperaties. Tijdens de eerste golf werkte hij als buddy op de IC. Begin december zocht Jan, inmiddels hersteld, Patrix op om hem te bedanken. “Hij gaf net dat extra beetje zorg. Zo regelde hij dat Jan zijn kinderen kon zien op een balkon van het ziekenhuis,” blikt zijn vrouw Diana terug. Uit handen van Diana ontving Patrix een ‘Groen Hart’; een bedankspeldje voor mensen die iets bijzonders hebben betekend.

Diana en Jan samen met verpleegkundige Patrix op een IC-kamer in het Catharina Ziekenhuis. Foto: Kim Balster.

3FM Serious Request maakte een video over het bezoek van Jan en Diana aan het ziekenhuis.

Na maanden ziet Jan zijn ‘favoriete’ verpleegkundige Patrix weer in het ziekenhuis. Foto: Kim Balster.