Streetview in het Catharina Ziekenhuis: virtueel rondkijken op onze verloskamers

Zwangere vrouwen die gaan bevallen in het Catharina Ziekenhuis kunnen thuis achter hun tablet of computer alvast rondkijken op de afdeling Verloskunde. Een deel van de afdeling is door een 360-graden camera vastgelegd, waardoor het mogelijk is om zelf virtueel door de gang te lopen en twee kraamsuites te bezoeken.

“Uit onderzoek blijkt dat veel vrouwen willen weten waar ze terecht komen als ze in het ziekenhuis moeten of willen bevallen. Die mogelijkheid is er nu door deze nieuwe toepassing”, aldus gynaecoloog dr. Viviane Dietz.

Het Catharina Ziekenhuis is continu op zoek naar nieuwe manieren om patiënten en hun naasten optimaal voor te bereiden en te informeren over hun bezoek aan het ziekenhuis. Onlangs bracht het ziekenhuis een 360-graden video over het Catharina Kanker Instituut naar buiten. Een succes, zo bleek uit de reacties van de kijkers.

Nu is in nauwe samenwerking met Fontys Hogescholen de afdeling Verloskunde virtueel in beeld gebracht. Door middel van de pijltjestoetsen of door te klikken op de muis kunnen kijkers in eigen tempo een kijkje nemen op de afdeling.

De afdeling Verloskunde van het Catharina Ziekenhuis beschikt sinds 2016 over vijftien ruime, sfeervolle kraamsuites, die van alle gemakken zijn voorzien. Leid jezelf rond via deze link!