Telegraaf over nieuw type operatie extreem-overgewicht: ‘Kilo’s nu echt kwijt’

In het Catharina Ziekenhuis worden mensen met extreem overgewicht geholpen met behulp van een nieuwe operatie-techniek, de zogenoemde SADI-behandeling. “Deze nieuwe operatie is bedoeld voor mensen met een BMI- of Body Mass Index van 55 of hoger”, legt chirurg dr. Simon Nienhuijs van het Catharina Ziekenhuis in De Telegraaf uit. “Het gaat hierbij echt om heel erg zware mensen bij wie het lichaamsgewicht kan oplopen tot 275 kilogram.”

Dorien uit Brabant, patiënt in het obesitascentrum van het Catharina Ziekenhuis, onderging als één van de eerste Nederlanders deze nieuwe type bariatrische operatie voor patiënten met extreem overgewicht. Nu voelt zij zich met haar nú nog maar 132 kilo “heel goed…en flink wat slanker!” In de Telegraaf vertelt ze erover.

Lees het verhaal van Dorien in De Telegraaf

Meer weten over de SADI-behandeling?

Lees meer over de SADI-behandeling >