Veelgestelde vragen bij opname in het ziekenhuis

Naar het ziekenhuis voor een behandeling of opname

We hebben de meest voorkomende vragen en antwoorden op deze pagina verzameld. Als u specifieke vragen heeft, dan kunt u deze natuurlijk altijd aan een van de medewerkers stellen. Zij willen u graag helpen.

Algemeen

• Komt u iemand bezoeken in het Catharina Ziekenhuis? Hier vindt u informatie over onze bezoektijden en bezoekregels.

• De vaste telefoons op de patiëntenkamers op de verpleegafdelingen werden laatste jaren nauwelijks gebruikt. Daarom zijn er geen vaste telefoons meer op de verpleegkamers. De meeste patiënten gebruiken liever hun eigen mobiele telefoon. Dat is ook wel zo handig, want familie en vrienden kennen immers uw nummer en u heeft uw eigen telefoon bij de hand. Heeft u geen mobiele telefoon, vraag de verpleegkundige dan naar de mogelijkheden.

Op de meeste plaatsen in ons ziekenhuis is mobiel bellen toegestaan. In de rode zones is het verboden. Mobiele telefoons kunnen daar de medische apparatuur verstoren. In de rode zones dient u uw telefoon daarom helemaal uit te schakelen. Ook de stille stand en trilfuncties zijn niet toegestaan.

• Nee, deze hebben we niet. Om onze patiënten zo snel mogelijk te helpen, gebruiken we alle kamers intensief. Patiënten krijgen alleen een éénpersoonskamer als dat medisch noodzakelijk is.

Heeft u een aanvullende verzekering die u recht geeft op een comfortverblijf? Haalt u bij de opnameafdeling een verklaring dat u niet op een comfortkamer heeft gelegen.

• In verband met de veiligheid en uit oogpunt van hygiëne en efficiency kunt u in ons ziekenhuis alleen nog met pin betalen. Vergeet bij een afspraak of een bezoek aan ons ziekenhuis niet uw bankpas mee te nemen. Bedankt voor uw begrip. Komt u met de auto? Houd er rekening mee dat u alleen per pin / telefoon kunt betalen.

• Het bezoekersrestaurant is geopend van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 20.00 uur, op zaterdag en zondag is het bezoekersrestaurant gesloten. De Espressobar is van maandag tot en met zaterdag geopend van 06.30 tot 21.30 uur. Op zondag is de Espressobar van 08.30 uur tot 21.30 uur geopend.

We hebben ook andere voorzieningen zoals een boekhandel, kadoshop en kapper.

• Het Catharina Ziekenhuis is volledig rookvrij. Dit geldt niet alleen voor onze gebouwen, ons hele terrein is rookvrij. Wij willen de gezondheid van onze patiënten en medewerkers verbeteren. Daarom zorgen we ervoor dat onze patiënten, bezoekers en medewerkers niet in aanraking hoeven te komen met roken. Ook ondersteunen we medewerkers en patiënten bij het stoppen met roken.

Route en parkeren

Melden dat u er bent