Vragen en antwoorden over de werking van MijnCatharina

Een overzicht van de meest gestelde vragen en antwoorden over de werking van MijnCatharina.

Veelgestelde vragen

• MijnCatharina is een persoonlijke en beveiligde omgeving voor patiënten van het Catharina Ziekenhuis. Hier kunt u zelf 24 uur per dag, 7 dagen per week uw afspraken inzien, vragen stellen aan uw zorgverlener en delen van uw medisch dossier bekijken. Deze informatie wordt opgehaald uit het elektronisch patiënten dossier (EPD). In het EPD registreren de zorgverleners die u behandelen uw actuele gegevens.

• De informatie in MijnCatharina komt uit het elektronisch patiënten dossier (EPD). Hierin registreren de zorgverleners die u behandelen uw actuele gegevens.

Dit kunt u (vinden) in MijnCatharina:

• Bekijk uw persoonlijke gegevens en gedeeltes van uw medisch dossier.
    • Plan zelf een afspraak in als u een verwijzing heeft van uw huisarts.
    • Bekijk welke afspraken er voor u gepland staan in het Catharina Ziekenhuis.
    • Vul een vragenlijst in als deze voor u klaarstaat.
    • Bekijk het overzicht van medicijnen die u gebruikt.
    • Bekijk de uitslagen van onderzoeken die in het Catharina Ziekenhuis zijn aangevraagd.
    • Bekijk brieven die het ziekenhuis naar u, uw huisarts of een andere zorgverlener verzendt.
    • Vraag een herhaalrecept voor medicijnen aan.
    • Houd den videoconsult met uw zorgverlener.
    • Stuur een e-mail naar uw zorgverlener (e-consult).
    • Bekijk ook de video over de verschillende functies in MijnCatharina.

Bekijk de video

Bekijk de video over de verschillende functies in MijnCatharina. Meer weten? Lees dan de handleiding en te zien hoe u moet inloggen. Lukt het niet of heeft u toch nog vragen? Bel dan met de helpdesk. Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 16.30 uur via 040 – 239 84 44.

Met MijnCatharina kunt u onder andere delen van uw medisch dossier bekijken, online afspraken inplannen, uw zorgverlener een mail sturen (via een beveiligde omgeving) of een videoconsult houden.

• Vragen over MijnCatharina?

U kunt voor meer informatie over het portaal de handleiding of de veelgestelde vragen lezen. Mocht u toch nog vragen hebben over het gebruik van MijnCatharina dan kunt u contact opnemen met onze helpdesk via 040 – 239 84 44. Deze is van maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 16.30 uur bereikbaar.

• Uw persoonlijke gegevens en gedeeltes van uw medisch dossier bekijken.
    • Met een verwijzing van uw huisarts zelf een afspraak inplannen.
    • Inzien welke afspraken er gepland staan in het Catharina Ziekenhuis.
    • Inzien welke medicijnen u gebruikt.
    • Uitslagen van onderzoeken bekijken.
    • Brieven inzien die het ziekenhuis naar u, uw huisarts of een andere zorgverlener verzendt.
    • Een herhaalrecept voor medicijnen aanvragen.
    • Een videoconsult hebben met uw zorgverlener.
    • Een vraag stellen aan uw zorgverlener via e-consult.

Bekijk ook de video over de verschillende functies in MijnCatharina.

• U kunt voor meer informatie over het portaal de handleiding lezen.

Heeft u na het lezen van de handleiding nog vragen, dan kunt u contact opnemen met onze helpdesk. Deze is van maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 16.30 uur bereikbaar op telefoonnummer 040 – 239 84 44.

Neem voor overige vragen contact op met de polikliniek waar u in behandeling bent. U kunt de poliklinieken van ons ziekenhuis bereiken via ons algemene telefoonnummer: 040 – 239 91 11. Een overzicht van alle telefoonnummers vindt u op www.catharinaziekenhuis.nl/contact.

• Misschien is er iets mis gegaan bij de registratie van uw contactgegevens. Als u graag per e-mail wordt geïnformeerd, dan kunt u het volgende doen.

1. Log in met uw DigiD op www.mijncatharina.nl
      2. Ga naar ‘Mijn Gegevens’
      3. E-mailadres registreren
        Controleer of uw e-mailadres juist is ingevuld. Staat er geen e-mailadres ingevuld of wilt u het e-mailadres wijzigen? Dit kan door te klikken op wijzigen.
      4. Toestemming digitaal contact
        Controleer of e-mail toestaan op ‘Ja’ staat. Staat er ‘Nee’ en wilt u dit wijzigen? Dit kan door te klikken op ‘Wijzigen’.
      5. Contactvoorkeur
        Kies bij Contactvoorkeur voor ‘Digitaal’
      6. Klik op ‘Opslaan’ en u wordt voortaan via e-mail geïnformeerd wanneer er informatie voor u klaarstaat in MijnCatharina.
  • Misschien hebben wij uw formulier nog niet verwerkt. U kunt contact opnemen met de afdeling patiëntregistratie via telefoonnummer 040 – 239 54 00 of met de polikliniek waar u onder behandeling bent om uw toestemming door te geven. Uw antwoord wordt dan direct geregistreerd in uw dossier.
    Of wijzig zelf uw keuze op MijnCatharina:

1. Log in met uw DigiD op www.mijncatharina.nl
    2. Ga naar ‘Mijn Gegevens’
    3. Ga in het linker menu naar ‘Toestemmingen’
    4. Klik onder het kopje ‘Toestemmingen zonder registratie’ op de regel ‘XDS gegevensuitwisseling’
      De opties ‘Toestemming geven’ en ‘Toestemming intrekken’ worden beschikbaar
    5. Klik op de knop ‘Toestemming geven’
    6. Uw toestemming voor gegevensuitwisseling met andere zorgverleners is nu geregistreerd
  • In MijnCatharina vindt u brieven over uw medische situatie die zijn verstuurd na 30 november 2018. Dit kunnen brieven zijn die gericht zijn aan uzelf, maar ook brieven die naar uw huisarts of een andere zorgverlener zijn verstuurd. De nieuwste brieven staan bovenaan. U kunt een brief inzien door op de brief in het overzicht te klikken.