Afspraak maken

Wilt u een afspraak maken bij het Catharina Ziekenhuis? Dat kan op verschillende manieren.

Bel ons

Voor een afspraak op een polikliniek belt u de afdeling waar u onder behandeling bent. Bekijk het overzicht met de telefoonnummers en openingstijden van alle poliklinieken en afdelingen. Let ook op de afwijkende openingstijden bij feestdagen

Houd deze gegevens tijdens het bellen bij de hand:

  • uw verwijsbrief of ZD-nummer (ZorgDomein-nummer)
  • uw volledige naam en geboortedatum
  • uw adres en telefoonnummer
  • de naam van uw huisarts en apotheek

Zelf plannen

Wilt u zelf een datum kiezen? Log in op MijnCatharina. Daar kunt u zelf uw afspraak plannen en de datum en tijd kiezen.

Zonder verwijzing

Wilt u een afspraak maken zonder verwijzing? Bijvoorbeeld voor een second opinion of omdat u al onder behandeling bent in ons ziekenhuis? Bel dan de polikliniek waar u een afspraak wilt maken. Bekijk het overzicht met de telefoonnummers en openingstijden van alle poliklinieken en afdelingen. Let ook op de afwijkende openingstijden bij feestdagen

Wat gebeurt er daarna?

  • Soms beoordelen we eerst welke zorg het beste bij uw klacht past. Dat heet triage.
  • U hoort hoe snel u terecht kunt en of uw afspraak in het ziekenhuis, telefonisch of via beeldbellen is.

Afspraakherinnering via sms-bericht

Twee werkdagen voor uw afspraak kunt u een sms-herinnering ontvangen. In het bericht staat de datum van de afspraak. Het tijdstip staat op uw afsprakenoverzicht en in MijnCatharina.

Digitale zorg: controleer uw gegevens

Wij leveren steeds meer zorg digitaal. Controleer daarom uw gegevens in MijnCatharina of de Patiënt-app. Het is belangrijk dat uw telefoonnummer, e-mailadres en medicatieoverzicht kloppen.

Meer informatie

Veelgestelde vragen


© 2025 Catharina Ziekenhuis
Alle rechten voorbehouden