Kuppens, S.M.I. (Simone)
Kuppens, S.M.I. (Simone), Gynaecoloog

“Een ‘door moeder begeleide’ keizersnede is zowel voor ouders als voor artsen een positieve ervaring”

Gynaecoloog dr. Simone Kuppens en haar collega’s voerden eind vorig jaar voor het eerst in het hun ziekenhuis een ‘door moeder begeleide’ keizersnede uit. Kuppens vertelt wat dit ouders en artsen oplevert, en welke voorzorgsmaatregelen ervoor nodig zijn. “Het hele team moet de steriliteit goed in het oog houden.”

Gynaecoloog Simone Kuppens: “We willen van elke keizersnede een zo mooi mogelijk moment maken!”

Van een keizersnede een zo mooi mogelijk moment maken, dat stellen gynaecoloog dr. Simone Kuppens en haar collega’s van het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven zichzelf al een aantal jaar tot doel. Wat begon met de ‘gentle sectio’ heeft nu een vervolg gekregen met de ‘door moeder begeleide’ keizersnede, geïnspireerd door de voorloper gynaecoloog dr. Koen Deurloo van het Diakonessenhuis in Utrecht.

Moeder Kelly haalde Guus zelf uit haar baarmoeder.

Doq.nl sprak met Kuppens over deze bijzondere gebeurtenis, die het ziekenhuis nu standaard aanbiedt voor vrouwen die met een keizersnede bevallen.

Lees het hele interview op Doq.nl.