Leerlingen delen ‘geluk’ met patiënten Catharina Ziekenhuis

Basisschoolleerlingen van groep 5/6 van Kindcentrum Theresia uit Eindhoven maakten speciaal voor patiënten van het Catharina Ziekenhuis beterschapskaarten. Kleurrijke kaarten met een lieve wens voor iemand die ze niet kennen.

De kaarten zijn gemaakt als afronding van het project Geluk. Geluk deel je niet alleen met bekenden, familie en vrienden maar ook met onbekenden. Vandaag kwamen Elisabeth (10), Jay (9) en Gijs (9) samen met hun leerkracht Serena Hornix de kaarten brengen en mochten de leerlingen op de Hartlounge, de afdeling Geriatrie en op de afdeling Dialyse de kaarten uitdelen.

Grote slagroomtaart

Piet Batenburg, voorzitter Raad van Bestuur van het Catharina Ziekenhuis, vond het zo’n warm gebaar dat hij een grote slagroomtaart voor de hele klas had gekocht. “Heel bijzonder dat jullie dit voor onze patiënten hebben gedaan. Mensen die jullie helemaal niet kennen. Maar inderdaad, geluk moet je delen en dat hebben jullie vandaag gedaan. Jullie hebben gezorgd voor een glimlach op het gezicht van onze patiënten. Erg mooi!”

Basisschoolleerlingen maken beterschapskaarten voor patiënten Catharina Ziekenhuis