Tessa Geraedts, wetenschappelijk onderzoeker Chirurgie, wint Catharina Wetenschapsavond 2023

Ieder jaar vieren we de wetenschap tijdens de jaarlijkse Wetenschapsavond in het Catharina Ziekenhuis. Een avond met presentaties van enthousiaste onderzoekers, die ons een beeld geven van de vele onderzoeken die op dit moment in ons ziekenhuis worden uitgevoerd.

Voor deze editie van de Wetenschapsavond werden maar liefst 42 abstracts ingezonden en presenteerden 19 personen hun onderzoeker middels een poster.

Wetenschapsprijzen

Aan het einde van de avond reikte juryvoorzitter Mischa Luyer de wetenschapsprijzen uit. De juryprijs voor het beste abstract ging naar Tessa Geraerdts, met haar onderzoek: ‘Splenic Arterial Bundle Stimulation in Esophagectomy’.

Daarnaast waren er twee publieksprijzen. In de categorie ‘Beste presentatie’ won wetenschappelijk arts-onderzoeker Mark Ramaekers met zijn voordracht ‘Computer Aided Detection for early detection of pancreatic head cancer on Computed Tomography”. Esther Visser, arts onderzoeker klinisch laboratorium, won in de categorie ‘Beste poster’ met haar bijdrage ‘Liquid biopsy-based decision support algorithms for diagnosis and subtyping of lung cancer’.

Catharina Onderzoeksfonds

Een groot aantal onderzoeken is gesubsidieerd door het Catharina Onderzoeksfonds. Meer weten wat u kunt doen om dat fonds te ondersteunen? Ga naar www.catharinaonderzoeksfonds.nl.