Ziekenhuiszorg voor moeder en kind gaat volledig door

Er bereiken ons signalen dat zwangeren, vanwege het coronavirus, zich minder melden bij hun verloskundige, gynaecoloog of huisarts als ze klachten, zorg of vragen hebben. We horen ook dat zwangeren niet meer in het ziekenhuis willen bevallen, ondanks dat zij hiervoor een strikte medische indicatie hebben. Mogelijk komt dit door angst of terughoudendheid om in het ziekenhuis te zijn of vanuit de gedachte dat het ziekenhuis op dit moment overbelast is. Dat vinden wij heel begrijpelijk. Maar tegelijkertijd zorgelijk. Want er gaat ons niets boven de veiligheid van moeder en kind.

Wij staan voor u klaar

Wij kunnen ook in deze tijd zowel op onze polikliniek als op de verloskamers uitstekende en veilige zorg bieden. Er is op de afdelingen voldoende plaats, we hebben voldoende personeel en we zijn 24 uur per dag geopend. Ook voor een inleiding, bevalling of keizersnede bent u van harte welkom. Het ziekenhuis is een veilige plek. Wij volgen strikt alle hygiëne- en voorzorgsmaatregelen en zijn voorzien van alle faciliteiten die nodig zijn om veilige zorg te bieden. U loopt bij ons geen groter risico op een besmetting met het coronavirus.

Voorzorgsmaatregelen in verband met corona

Uiteraard willen wij de kans op verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk beperken. Daarom:

• Mag u één begeleider meenemen naar uw bevalling
  • Kunnen wij helaas geen bezoek toestaan
  • Verzoeken wij u om alleen naar het spreekuur te komen

Wij vragen alle aanstaande moeders

Kom naar uw reguliere echo’s en controles in het Catharina Ziekenhuis
Wij kijken kritisch naar alle afspraken en passen soms enkele afspraken aan. Altijd in overleg met u. Dit betekent dat we meer telefonisch zullen doen. Maar de fysieke afspraken die gepland staan, zijn ook écht nodig.

Heeft u klachten met betrekking tot uw zwangerschap of het coronavirus?
Meld dit bij ons of bij uw verloskundige. Wij maken dan een inschatting of het nodig is dat wij u zien én als dat nodig is, zorgen wij ervoor dat u op een veilige manier gecontroleerd wordt of kunt bevallen.

Het is een vreemde tijd en wij begrijpen volkomen dat dit onzekerheid geeft. Wij willen echter samen met u onnodige risico’s uitsluiten en staan dan ook 24/7 voor u klaar.