IVF-centrum Catharina Ziekenhuis bestaat 25 jaar

25 jaar geleden zag de eerste IVF-baby het levenslicht in het Catharina Ziekenhuis. Gynaecoloog Peter van Dop bracht deze nieuwe vruchtbaarheidsbehandeling – In Vitro Fertilisatie – naar Eindhoven.

Nu, anno 2012, voert het IVF-centrum maar liefst 1100 vruchtbaarheidsbehandelingen per jaar uit.

Het Catharina Ziekenhuis was het derde ziekenhuis in Nederland waar IVF werd toegepast en het tweede nietacademische ziekenhuis. Nog altijd is het IVF centrum het enige in de regio Zuidoost-Brabant. De fertiliteitsartsen hebben de afgelopen 25 jaar de kinderwens van duizenden stellen kunnen vervullen.

Voor Zondagsnieuwswerden de gynaecologen Peter van Dop en Minouche van Rumste geinterviewd over het 25-jarig bestaan van het IVF-centrum.